En taas ole ehtinyt päivitellä blogia, on ollut niin kamalasti kiireitä. Aloitin kaksi viikkoa sitten opiskelut yliopistossa, ja uusi kaupunki ja elämä on vienyt paljon aikaa ja energiaa.

Koska olen nyt virallisesti köyhä opiskelija, ruoat ovat sen mukaisia. Näiden viikkojen aikana eniten on kulunut kaurahiutaleita, makaronia ja ketsuppia. Ensimmäistä kertaa pääsin tekemään muutakin ruokaa kuin pelkkää makaronia viikko sitten, kun ystäväni oli käymässä uudessa kämpässäni. Ihan opiskelijaelämän kunniaksi syötiin makaronia, ja sen lisäkkeeksi teimme herkullisia soijapihvejä. Äiti oli tuonut kotoa omenoita, niitä syötiin sitten salaatin paikalla.

Näitä soijapihvejä olen tehnyt kesällä monta kertaa, itse asiassa yllätyin kun en löytänyt blogistani niitä koskevaa postausta... Ohje löytyy täältä: vegemisia.blogspot.com/2007/11/haastejuttuja.html , en viitsi laittaa sitä tähän kun tuon mukaan kuitenkin suunnilleen mentiin. Paitsi että vaikka sipuleita oli, eipä ollutkaan terävää veistä eikä leikkuulautaa. Mausteistakin löytyi vain soijakastike ja suola. Mutta kas, näistä tulikin parhaita soijapihvejä mitä olen tehnyt! Niitä riitti vielä monelle päivälle vaikka tehtiin puolikas annos. Onneksi, sillä tällä viikolla ei olisi ehtinyt eikä jaksanut alkaa tehdä ruokaa kuin vasta nyt viikonloppuna.

Kuten viime viikonloppuna, tein tänäänkin  ruokaa joka sisältää makaronia ja soijarouhetta. Kyllä mä syön muutakin, mutta olen vaan odottanut että pääsee kokeilemaan kaikenlaisia soijarouheruokia, ja yksi niistä nyt sattuu olemaan makaronilaatikko.

Ohje: www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/paaruoka_d_k/fi_FI/kasvisruokailijan_makaronilaatikko/

Taas huomasi, että soijarouheen maustaminen on taitolaji. Laatikko oli hyvää kun laittoi tarpeeksi ketsuppia, mutta yksinään soijarouhe maistui lähinnä puulta. Mulla on ilmeisesti vielä paljon oppimista. Mutta ei se mitään, tärkeintä että nyt on paljon makaronilaatikkoa jääkaapissa pariksi seuraavaksi päiväksi.